lördag 7 mars 2009

Veckorapport.

Här är en brief av mina senaste inlägg:

  1. Pirater, Ipred- och FRA-motståndare accepterar kränkningar om de sker genom frivillighet.

    Mitt förslag var då att om de vill gå från 99,99% fria från FRA till 100% fria från FRA så får de stänga av internet eftersom internet är en teknik som är baserad på frivillig användning. Det var ett ämne som de gillade, såklart misstolkade och såklart hatade. Vad annars? :-)

    166 (godkända) kommentarer hittills. Nästan lika många icke godkända av naturliga skäl. Man har kallat mig kommunist, bakåtstävare, stasi, sosse (!) m.m.

    Men de som gör dessa påhopp i sina kommentarer har inte fattat hur FRA och underrättelsetjänster fungerar.

    Det är inte svenska FRA som spanar på oss på internet - det är alla andra länders underrättelsetjänster som gör det. Så om man är mot FRA så är man mot att Sverige upprättar en digital tull som signalspanar på misstänkt trafik från utlandet som vill in i Sverige men man accepterar att alla andra länder övervakar oss alla på internet.

    Detta är en diskussion som är mycket intressant och som bör fortsätta - helst utan glåpord och påhopp tack!

  2. FRA är en digital tull som skyddar oss mot misstänkt trafik in i Sverige precis som tullen i Arlanda. Det är ingen skillnad.
  3. Att vara mot olaglig fildelning är inte att vara teknikfientlig.
  4. Jag anser fortfarande inte att musik, film och spel är fria naturresurser som vissa piratpartister vill att de ska vara.
  5. Jag är så trött på att höra sjörövarhistorier och överdrivna beskrivningar av FRA och Ipred så att öronen håller på att ramla av! Är jag verkligen så ensam om att känna detta?


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20