måndag 9 februari 2009

The Parasite Bay och jag...


Jag ser mig själv i Godtfrid Sundholm och Fredrik Neij på något sätt. Jag var hårdrockare på 80- och 90-talet (och är väl det till någon grad det än i dag) men jag var - troligtvis liksom dem - en person som köpte väldigt få plattor av den musik som jag lyssnade på.

Det var min storebror som köpte de flesta plattorna som jag lyssnade på!

Jag var alltså på 80- och 90-tals mått mätt en riktig pirat! Jag var en person som inte betalade för min musik! Jag lyssnade obehindrat på musik som andra betalat för!

Men naturligtvis visste jag att det var fel det jag gjorde - jag betalade inte för den musik som jag älskade och fortfarande älskar. Jag var en snyltare!

Nu köper jag den musik som jag älskar eller är nyfiken på . Om den inte finns på You Tube att lyssna på.

Men visst vet Godtfrid Sundholm och Fredrik Neij långt därinne också att det de gör är fel - ja, de vet att det är fullkomligt fel!? Visst finns det långt där inne en vetskap att de är simpla snyltare? Precis som jag var?

PS. En av de få hårdrocksplattor jag köpt är King Diamonds "Abigail" - men den är i sin tur så djävulusiskt hård att tiden stannar - se YouTube-filmen högst upp. Det är en über-grymt bra låt som håller än idag! DS.

1