måndag 23 februari 2009

Min blogg är numera ett konstprojekt!

Man upphör aldrig förvånas av människors märkliga beteenden!

Efter att ha - konstigt nog - fått ett gäng uppretade paparazzifotograf-pirat-stalkers efter mig som anklagade mig för att kränka upphovsrätten då jag länkade bilder från en amerikansk och en svensk tidning - så har jag beslutat att utropa min blogg till ett konstprojekt!

Detta ger mig ett fullgott skydd mot allt!

Jag kan troligtvis bryta mot de flesta lagar utan att tvingas ta några som helst konsekvenser för mitt agerande. Jag kan sno bilder från höger och vänster. Jag kan troligtvis även lägga upp upphovsskyddad film, musik och programvara här och erbjuda alla att ladda hem det och komma undan med det för att jag kallar det för en "installation".

Så det är ingen idé att ni jagar mig, pirater. Jag är numera en konstnär - en "untouchable" som flyter ovanpå allt och alla!

Fotnot: Att en av papparazzi-piraterna själv bryter mot mönster- och varumärkeslagen på sin blogg tycktes ingalund bekymra dem.


1